kurush1 - Блог Максима Гардуса (kurush1) wrote,
kurush1 - Блог Максима Гардуса
kurush1

Фільтрувати майбутніх членів парламенту хоче громадський рух «Чесно»

Презентовано громадський рух "Чесно", заснований групою активістів за підтримки партнерства "Новий Громадянин".

Метою руху, за заявами організаторів, є сприяння усвідомленому голосуванню українців в ході парламентських виборів-2012.

Механізмом реалізації цього наміру буде кампанія з виявлення в списках партій «недобросовісних» кандидатів з наступним закликом до керівництва партій викреслити їх. Звідси й гасло руху - "Фільтруй Раду!".

«Рух "Чесно" збиратиме інформацію про те, хто з народних депутатів був замішаний у корупційних скандалах за минулі 5 років. Крім цього, надалі активісти руху хочуть зібрати інформацію про всіх кандидатів у депутати. Таких кандидатів всього буде близько 5 тисяч. Ми сподіваємося вивернути навиворіт все життя кожного з кандидатів і дати виборцям адекватну інформацію, чи говорять ці люди чесно про те, як вони живуть, і чи чисто отримують доходи, або, на жаль, цього не відбувається», - розповів директор з розвитку міжнародної громадської організації "Інтерньюз-Україна" Євген Радченко.

Юристи та експерти руху розробили т.зв. "Критерії доброчесності" для кандидатів. А далі, вони, разом із журналістами та аналітиками, планують провести масштабну перевірку кандидатів на відповідність визначеним критеріям. Після чого висновки з перевірки будуть оприлюднені в ЗМІ і соцмережах для того, щоб виборець міг отримати доступ до об'єктивної інформації про кандидатів.

"Я вважаю, що рух "Чесно" вкрай необхідний в цій країні на цих виборах. У мене великі перестороги, що ці вибори будуть початком кінця виборів взагалі", - підкреслила директор Фонду "Демократичні ініціативи" ім. І. Кучеріва Ірина Бекешкіна.

Презентація руху "Чесно" пройшла в п'ятницю, 9 грудня в Києво-Могилянській академії.



Критерії доброчесності кандидата

КРИТЕРІЙ 1

Відсутність фактів порушень прав і свобод людини

Оприлюднена достовірна інформація про випадки порушення особою прав і свобод людини (наприклад, кримінальне переслідування особи з політичних чи інших незаконних мотивів, перешкоджання роботі журналіста, ненадання інформації на запит, необґрунтоване обмеження свободи мирних зібрань, порушення виборчих прав) або зловживання своїм правом (наприклад, подання позову до журналіста, ЗМІ з вимогою надмірної грошової компенсації моральної шкоди).

Порушення особою прав і свобод людини може полягати як у безпосередньому вчиненні відповідних дій або бездіяльності, так і у виданні відповідного наказу (прийнятті рішення), що призвело до порушення. Враховуються випадки грубого порушення прав або неодноразові випадки незначних порушень.

Дії з перешкоджання роботі журналістів можуть полягати в тиску в будь-якій формі, погрозах, фізичному впливі, інших діях, спрямованих на перешкоджання виконанню журналістом чи ЗМІ своїх професійних обов’язків. Подання позову про відшкодування моральної шкоди з мінімальною грошовою вимогою (наприклад, одна гривня) не береться до уваги.

Участь у діях, пов’язаних із зазіханням на безпеку,здоров’я, гідність або майно громадян, ксенофобські висловлювання щодо категорій осіб за ознакою мови, зокрема державної, культури або за іншою ознакою.

КРИТЕРІЙ 2

Незмінність політичної позиції відповідно до волевиявлення виборців

Кардинальна зміна політичної позиції шляхом переходу з опозиційної до провладної фракції;

Більше ніж один перехід з однієї фракції депутатів до іншої.

КРИТЕРІЙ 3

Непричетність до корупційних дій

Наявність раніше оприлюдненої, обґрунтованої інформації про причетність до корупції (хабарництво, прийняття рішень за наявності конфлікту інтересів, зокрема отримання доходу в результаті такого конфлікту, призначення на посаду близьких осіб, порушення вимог про несумність, тощо).

Враховуються факти притягнення особи до адміністративної чи кримінальної відповідальності за вчинення корупційного правопорушення (адміністративні корупційнійні правопорушення, злочини у сфері службової діяльності та їх аналоги).

Враховується також оприлюднена інформація про обґрунтовану підозру у причетності особи до корупції. Така інформація повинна бути оприлюднена у засобах масової інформації чи мережі Інтернет та мати достатній рівень достовірності, а саме бути оприлюднена у виданнях, що дотримуються загальновизнаних професійних стандартів, підготовлена журналістом чи ЗМІ, бути не анонімною, ґрунтуватися на документах тощо. Інформація про підозри не повинна бути політично мотивована (тобто оприлюднена представниками політичної сили з метою компрометації своїх опонентів).

КРИТЕРІЙ 4

Відповідність задекларованих доходів та майна способу життя

Відмова оприлюднити або надати на запит декларацію про доходи і майно;

Невідповідність задекларованих доходів і майна стилю життя, який веде особа.

Декларація може бути оприлюднена ініціативно, тобто коли особа самостійно передала її в засоби масової інформації чи оприлюднила в мережі Інтернет, або надана у відповідь на запит Руху “Чесно”. Посилання особи на передачу декларації в органи державної влади вважається відмовою в наданні декларації.

Невідповідність між стилем життя особи та доходами і майном, які ця особа задекларувала, встановлюється на підставі: повідомлень у ЗМІ щодо майна, яким користується особа (транспортні засоби, нерухомість, одяг, аксесуари тощо), навіть якщо це майно не належить їй на праві власності; інформації з відкритих джерел (бази даних, реєстри тощо) щодо майна або прав (наприклад, частка в майні юридичної особи), які належать особі; іншої інформації про стиль життя особи, який не відповідає її доходам і майну (наприклад, дорогі подорожі за кордон). Використовується раніше оприлюднена інформація, а також інформація, зібрана активістами чи партнерами Руху “Чесно”.

КРИТЕРІЙ 5

Особисте голосування в парламенті

Зафіксовані випадки неособистого голосування народним депутатом або голосування замість іншого народного депутата (порушення ч. 3 ст. 84 Конституції).

Фіксуються випадки голосування іншою особою за народного депутата або голосування цим народним депутатом за іншу особу. Таке фіксування може здійснюватися за допомогою повідомлень в ЗМІ, фіксування фото-, відеозасобами або шляхом аналізу даних про присутність депутата в залі засідань (письмова та електронна реєстрація в залі) та його голосування.

КРИТЕРІЙ 6

Відвідання не менше 75% засідань Верховної Ради України

Відвідування принаймні 75% пленарних засідань Верховної Ради України 6-го скликання.

Ураховується реальна відвідуваність (фізична присутність на засіданнях). Фіксується шляхом аналізу даних про реєстрацію народного депутата, зокрема письмової реєстрації особисто на підставі пред'явлення посвідчення народного депутата України та підтвердження своєї присутності власноручним підписом.


Максим Гардус
Орригинал - здесь: Фонд Якісної Політики

Tags: НГО, выборы, политика
Subscribe
promo kurush1 february 8, 2011 10:49 16
Buy for 10 tokens
Здесь будет идти речь практически только о не признанных официальным московским патриархатом иконах (хотя и многие «признанные» святые и иконы ничуть не лучше, вспомнить хотя бы Николая II или столь активно насаждаемый в столичной православной среде культ Матроны Московской). Сразу…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments