kurush1 - Блог Максима Гардуса (kurush1) wrote,
kurush1 - Блог Максима Гардуса
kurush1

Как распилили $ 100 тыс на бездарный “Брэнд Украины”

Найбільше претензій викликали дві речі - логотип, що нагадував заголовок якогось посереднього бойовика, та два “створіння”, які скидалися на мутантів із зони вдчуження. Ну і найголовніше - за весь проект МЗС заплатив $100000 державних коштів.


Вчора численні онлайн-ЗМІ повідомили про результати роботи Міністерства закордонних справ України, яке створило бренд України і пообіцяло всіляко покращувати з його допомогою імідж нашої держави закордоном. 

 

Перше, що вразило інтернет-користувачів - це сумнівна дизайнерська концепція, яку запропонували автори бренду - логотип та слоган “Ukraine: moving in the fast lane” та два персонажі - Спритко і Гарнюня.

Якщо коротко, то найбільше претензій викликали дві речі - логотип, що нагадував заголовок якогось посереднього бойовика, та два “створіння”, які скидалися на мутантів із зони вдчуження. Ну і найголовніше - за весь проект МЗС заплатив $100000 державних коштів. По суті, проект являє собою брендбук, логотипи, орнаменти, та запропоновані концепції (наголошую - не готові рішення, а лише пропозиції, на які також треба гроші).

Поки інші з подивом або відразою дивилися на те, що стане обличчям України у світі, я вирішив порівняти, чи виправданою була витрата такої суми на такий дизайнерський результат.

Далеко ходити не треба - минулого тижня Перу презентувала власний бренд, який для країни створила дизайн-студія FutureBrand. Результат з першого погляду цілком непоганий і характерний. Свою головну місію - привабити туристів у Перу - він може виконати:

Мені стало дуже цікаво, скільки влада Перу заплатила за створення свого бренду.

Для початку давайте заглянемо на сайт МЗС, в розділ державних закупівель:

Як бачимо, окрім витрат на пальне та авіаперевезення, там нічого не вказано, та й навіть суми ніякі не фігурують. Цифра у $100 000 була озвучена у ЗМІ, але що саме увійшло в цю вартість - невідомо.

Виконавцем бренду України стала компанія CFC Consulting, яка, на жаль, чомусь не надто відома серед інтернет-спільноти. Хоча вона засвітилася у таких проектах, як PR Руслани Лижичко на Євробаченні-2004, PR-партнерстві «Євробачення-2005» у Європі, творцем кількох сайтів та семінарів про Україну закордоном. CFC Consulting — ексклюзивний представник CNN International в Україні - оце і все, що ми знаємо про неї. Ну, ще в неї є власний сайт, виконаний в стилі початку 2000-х років:

Але повернемось до Перу.

Створенням бренду країни та підтримкою іміджа Перу закордоном займається спеціальна комісія Peru Exports and Tourism Promotion Comission - державний орган. На відміну від своїх українських колег, влада Перу надає повний доступ до інформації про витрати коштів на свою роботу - звісно, адже це кошти платників податків.

Ось що нас чекає на сайті комісії у розділі “Прозорість”:

Знаєте, що це? Фінансова звітність за період 2009-2011 років, яка включає в себе не лише відомості про зарплату чиновників, витрати на їх обслуговування, а й повний перелік контрактів, які комісія укладала за останні роки, до найменших дрібниць.

Ну і найцікавіше. Влада Перу витратила на створення нового бренду своєї країни $60 832. В цю суму входить:

  • купівля дослідження “Country Brand Index 2008”, яке проводила FutureBrand - $31500
  • розробка бренду Перу агенцією FutureBrand - $29 332

Відповідні суми зазначені у першому та другому фінансовому звіті за 2009 рік. Додатково влада Перу витратила $171 000 на медіакампанію нового бренду - розміщення біг-бордів, принтів, зйомка відео, тобто фізичне застосування бренду - все те, що лише має зробити Україна.

Тому не дивуйтесь, якщо через деякий час МЗС повідомить про витрату ще $100 000 на показ мутантських Спритка та Гарнюні десь закордоном, яких створила вигідна для держави і маловідома її народу агенція.

serhiy.pishkovtsiy

Сайт проекта - http://brandukraine.org/a/
Tags: коррупция
Subscribe
promo kurush1 february 8, 2011 10:49 16
Buy for 10 tokens
Здесь будет идти речь практически только о не признанных официальным московским патриархатом иконах (хотя и многие «признанные» святые и иконы ничуть не лучше, вспомнить хотя бы Николая II или столь активно насаждаемый в столичной православной среде культ Матроны Московской). Сразу…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 15 comments